14 Nisan 2012 Cumartesi

Yöresel Lezzetler Etkinligi (.Un Tarhanası )

 Tarif No 90
Gönderen :gelibolu17:
Tarifin Adı .Un Tarhanası

Un tarhanası daha önce ben çorum kargı yöresel un tarhanısı adında  vermiştim tarifini birde bulgaristan muhacir ce gelibolu 17  gülcancıncıgımın usulüyle  yöresel un tarhanımızın tarifini alalım çokda güzel resimliyerek  göndermiş teşekkürler desdegi için .ellerine saglık gülcanım her derde deva tarhanımız biraz sen anlat biraz resimler konuşsun .Tekrar beklerim etkinlige katılmanı  

Arkadaşlar tarhanamı yaptım nihayet,ama hava muhalefeti nedeniyel hiç güneş göremedi tarhanam,ben yaptığımda çok rüzgar vardı,günlerce sürdü bende ne yazıkki hiç güneşlendiremeden evin içinde kurutmak zorunda kaldım,evin içi günlerce ekşi tarhana koktu:( ama olsun,sonra havalandırdım geçtiiii:)
yapılışını kısaca anlatayım,yada ben susayım resimlerim konuşsun:)
Bizim tarhanamız oldukça güzel olur (muhacir olduğumuz için (bulgaria)
trakyalıyız icabında,başkadır bizim tarhanamız,anadolunun yoğurtlu beyaz tarhanası gibi değildir:)
Az yaptım tarhanamı,tadınla bitsin diye:)
2 kg un,1 kg salçalık kırmızı biber,1 kg domates,4-5 tane soğan,
yarım kilo kadar yoğurt,tuz
önce salçalık biberi,ayıklayıp yıkayıp,domatesle birlikte pişirdim,sonra kevgirden (makarna süzgüsünden) geçirdim.soğanlarıda doğrayıp,onlarıda tencerede öldürdüm (yağsız olarak)
sonra bütün malzemelerimi karıştırıp un ile bir güzel yoğurdum:)

Aynen resimdeki gibi bir hamurum oldu,
sonra onu kapaklı leğenimde sofra bezine sarılı olarak 9 gün beklettim.
ama her gün yoğurdum çünkü kabarıyor,bu kadar hamur 9 gün sonunda neredeyse leğenden taşacak kadar oluyor....




9 günün sonunda leğenden çıkarıp böyle ufak parçalar halinde sofra bezinin üstüne yaydım kuruması için...





bir kaç saat sonra biraz daha ufak parçalara ayırdım,ki iyice kurusun,kolay ufalansın diye....





Sonra elimle iyice ufalayarak,küçülttüm ve alüminyum makarna süzgüsünden eledim,
en son ortaya böyle hali çıktı,(isterseniz mutfak robotundanda geçirebilirsiniz,
öylede aynı şekil oluyor,ama yine kevgirden geçiriyorum...




Afiyetle içeriz inşallah...
Allah afiyetle yemeyi kısmet etsin,



selamlar sevgiler...

yanına turşu olmadan olurmu şimdi bunun der gibisiniz...

e turşularımda oldu zaten..

bakınız:)


Tarifimi sevgili SAFİYE ablamın "YÖRESEL LEZZETLER ETKİNLİĞİ" ne ve sevgili NEYRAN arkadaşımın "ÇORBALARIMIZ" etkinliğine gönderiyorum....Kolay gelsinn selamlar,sevgiler :)

Hiç yorum yok: