21 Nisan 2012 Cumartesi

Yöresel Lezzetler Etkinligi (Acılı Ezme Antep Usulü )

Tarif No .110
Gönderen :SeViL ( DenizFeneri )
Tarifin Adı Acılı Ezme Antep Usulü


  Bu güzel lezzetli yöresel  acılı ezme antep usulü tarifi sevil hanım göndeermiş ellerine saglık enfes olmuş . Acının başkenti gaziantep diyebilirim eşimin işi dolayısıyla 4 yıl kalmıştık  hatta küçük kızım sibelde gaziantep dogumlu içli köfteleri mercimekli köfteleri  o güzelim dolmaları daha bitmez saymakla  biraz acılıydı ama ilk  orda tattım  bu yöresel tarifleri .Desdegin için teşekkürler sevil hanım tekrar beklerim katılmanı.




*ACILI EZME (ANTEP USULU )*

2 adet soğan

2 adet domates

2 adet yeşil biber

1 diş sarımsak

1 tutam maydanoz

1 tutam dereotu

1 çay kaşığı taze nane

1 çay kaşığı kekik

1 çorba kaşığı biber salçası

pul biber

karabiber

1/2 limonun suyu

1/2 çay bardağı zeytinyağı

tuz

Soğanları soyup doğruyoruz , yeşil biber ,sarımsak,dereotu,maydanoz, taze nane ile birlikte robottan geçirelim ve süzgeçe alalım.

( Suyunun süzülmesi için ).

Domateslerin kabuklarını soyup içlerini çıkaralım ve ;

robottan geçirip ve derin bir kaba alalım.

Suyu süzülen soğanlı karışımı da ilave edip üzerine biber salçamızı , pul biber, karabiber, kekik, tuz, limon suyu ve zeytinyağını da ekleyip iyice harmanladıktan sonra servis yapıyoruz.

Bu tarifimi;

"Yöresel Lezzetler Etkinliği" için Safiye'ye

Gönderiyorum..

Bol Katılımlı etkinlik olması dileğiyle..




3 yorum:

Unknown dedi ki...

Safiye hanım tarifim var...alırmısınız bu hafta size çok tarif göndericem sanırım ama her yöreden ....bir önceki postta miflöylü bir tarif vardı yöresel olduğunu düşünmüyorum...zaten hiçbir eski mutfaktada yok ama arkadaşımı yermek için değil bu söylediğim siz güzellikle izah etseniz arkadaşlar sırf katılmak için katılmasınlar şuan pasta börek için çay etkinlikleri var ve orda da beni haytete düşürecek yemek gibi şeylerde görüyorum çoğu zaman ben ne bileyim herşeyi cok ciddiye alan biriyim istiyorum ki herşey odoğprultuda olsun sevgiler...

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar safiyecigim, harika tariflerle dolu cok güzel bir etkinlik olmus, benimde sihilmahsiyi alabilirsin altina not düsüyorum, sevgiler...

lezzetliyemeklerperisi dedi ki...

en çok sevdiğim salata, kebap yanında vazgeçilmez tat