16 Nisan 2012 Pazartesi

Yöresel Lezzetler Etkinligi ( Kurutma Dolmalık)

 Tarif No: 94
Gönderen:Arzu'nun hobileri
Tarifin Adı :Kurutma Dolma



 
Kurutma dolma hemen hemen hepimizin her yörede yaptıgı biber patlıcan hatta asma yaparagının kurusu bile var ama nemli bölgelerde pek kurutulmuyo istanbulda çok denedim kurutmaya hep çürüdü güneydogu bölge iklimi kurutmak için uygun bir bölge arzucugumun teyzeside diyarbakırdan yollamış kuru dolmalıklarını ellerine zuzanım harika bir tarif kazandırdın gene etkinlige desdegin için teşekkürler tekrar beklerim katılmanı,

Merhabalar :) Bu tarifimi de yine Yöresel Tatlar Yemek Etkinliğine ev sahipliği yapan SAFİYEİLE ablama gönderiyorum.

Kurutma dolması ,çok sevdiğim bir lezzet.Kurutmaları ,canım teyzem sağolsun ,her sene Diyarbakır'da yapıp,bana ve anneme gönderiyor.Hiç yemeyenler varsa denesinler.Çok güzel oluyor.Tam olarak yöresini bilmiyorum ancak ben yine annemden gördüğüm gibi yapıyorum.Doğu ve Güneydoğu Anadolu yörelerinin yemeklerindendir böyle diyeyim... :)


Kurutma biber ve kurutma patlıcan tam olarak bir sayı veremiyorum.30 -35 ten aşağı olmasın.

İç malzemesi:

yarım kilo kadar yağlı dana kıyma

2 adet kuru soğan

1 yemek kaşığı biber salçası,

2 yemek kağığı domates salçası

2 su bardağı pirinç

yarım demet maydanoz

karabiber,tuz

yarım paket margarin yada 1 çay bardağı kadar sıvıyağ



Ekşilik için sumak,(ben tane sumak kullanıyorum .Limon ya da nar ekşisi de kullanabilirsiniz )





Öncelikle kurutmalarımızı kaynamış suda biraz haşlıyoruz.Patlıcanları biberlere oranla birazcık daha haşlayın.Sudan çıkarın ve musluğun altında soğuk suyla çok az yıkayıp;süzgeçe alın.



Soğanları ve maydanozu doğrayın.Kıymaya bütün malzemeleri ekleyip ,azıcık da su ekleyip,güzelce bir karıştırın.İç malzemesinden biber ve patlıcanların içine tam dolmayacak şekilde doldurun.

Bütün biber ve patlıcanları doldurup üst üste aralarında boşluk olmayacak şekilde tencerenize dizin.Üzerini biraz geçecek kadar sıcak su koyacaksınız .Bu esnada sumak devreye giriyor.Bir kaba sumağı koyup üstüne 2 - 3 bardak kadar sıcak su döküyoruz.Biraz karıştırıp suya ekşiliğin geçmesini sağlayın.Sumak taneli olduğu için yemeğinize karışmamasına dikkat edin.Toz sumak da kullabilirsiniz.Sumağın suyunu süzdürüp tencereye ekleyin.Üstüne biraz tuz ve çok azıcık sıvıyağ ekleyin.Dolmaların üzerine bir tabak koyun.Kapağını kapayıp ,ocağın altını yakın.Kaynamaya başlayınca suyunu çekinceye kadar, kısık ateşte 40 -45 dakika kadar pişirin.Afiyet olsun...

1 yorum:

Marifetane hobi dedi ki...

Çok güzel tarifler gelmiş sağolsun dostlar sanada kolaylıklar diliyorum..en kısa zamanda bende bir tarif göndereceğim sana..