9 Mayıs 2012 Çarşamba

Yöresel Lezzetler Etkinligi ( Kıymalı Yaglama)

Tarif No .148
Gönderen :fatma
Tarifin Adı:Kıymalı Yaglama

Kayseri mantısından sonra kayseri yöresel yemeklerinden kıymalı yaglama fatma hanımın ellerine saglık harika bir tarif olsada yesek çok güzel iştah açıcı gözüküyo kıymalı yaglama fatma hanım yeni heralde daha önce tanışmadım yada ben yeni tanışıyorum blogunda çok güzel tarifler var bakmak isterseniz . desdegin için teşekkürler fatma hanım tekrar beklerim katılmanı tanışdıgımada memmun oldum.


malzemeler:
yarım kilo un
1 poşet kuru maya
tuz
yarım kilo kıyma
iki büyük baş soğan
4 adet yeşil biber
2 adet domates
salça,tuz,toz biber
bir kase yoğurt, iki diş sarımsak
yapılışı:
önce un,maya,tuz kulak memesi yumuşaklığında yoğurulur ve hamur kabarmaya bırakılır
sonra kabaran hamur yumurta büyüklüğünde bezelere alınır,servis tabağı büyüklüğünde
oklavayla açılır,teflon tavada iki tarafı pişirilir.
diğer tarafta tencerenin içine bir çay bardağı zeytinyağı dökülür ve ufak ufak doğranmış
soğanlar ilave edilip kavrulur.sonra sırayla kıym,biber,domates ilave edilir ve kavrulur.
kavrulduktan sonra salçası ,toz biberi ve tuzuyla yeniden kavrulurve üzerine ılık su ilave
edilip beş dakika kaynatılır.sonra sarvis tabağında şebitler tek tek yağlanır.ve sarımsaklı
yoğurtla servis edilir.AFİYET OLSUN.... 

3 yorum:

FATMA dedi ki...

safiye hanım güzel yorumunuz için tşkler evet ben yeni katıldım aranıza yeniden görüşmek dileğiyle saygılar

ilhan dedi ki...

Görünüş müthiş ama diyetteyken zor oldu. Hatta o kadar imrenerek baktımki herhalde o bakışla bile bir miktar kalori aldım. :)Ellerinize sağlık.

belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

ELINIZE SAĞLIK GÖRUNUŞ HARIKA