10 Mayıs 2012 Perşembe

Yöresel Lezzetler Etkinligi (:Karalahana Diplemesi )

 Tarif No :150
 Gonderen :naliya:
Tarifin Adı:Karalahana Diplemesi


 Sevgili naliye arkadaşım karadenizin  fırtına kızı leyla taze taze bahçesinden toplamış karalahanasını karadenizin yöresel karalahana diblemesini yapmiş.Ellerine saglık çok lezzetli gözüküyo rizeli komşum aslıhan abla yapıp göndermişti lezzeti gerçekden hoşuma gitti .Naliyenin blogundada karadenizin yöresel yemeklerinden bulabilirsiniz yöresine çok deger verenlerden.Desdegin için teşekkürler leylacıgım çok emegin geçti etkinlige tekrar beklerim katılmanı.O güzel kararadenizin eşsiz yöresel yemek tarifleriyle.

                                                *             *              *                *             *

Herkese İyi günler!!

Bugün için size Karalahana Diblesi paylaşacağım.

Bahçemdeki lahanaları topladım yaptım :))








Malzemeler:

Bir bağ karalahana

İki su Bardağı Pirinç

İki Çorba Kaşığı Tereyağı

Dört Adet Soğan

Yarım kaşık Tuz

Bir adet Acı Biber

Hazırlanışı:


Yıkanmış karalahanalar iyice doğranır.
Tencereye bir kat kara lahana bir kat birinç ve doğranmış soğan konur.
Üst kısmına lahana yayılarak tuzlanır ve ağzı kapatılarak ateşe oturtulur.
Pişmeye yüz tutunca karıştırılır ve üzerine kızdırılmış yağda biber ilave edilir.
Ağzı kapatılarak dinlenmeye bırakılır.
Sonra Tekrar karıştırılarak sofraya alınır.
Afiyet olsun..

Tadına doyum olmayan karalahana lezzetini evinizde kendi elinizle yapmak istıyorsanız mutlaka deneyin :))



sevgiler,
selamlar
Bu tarifimi yöresel lezzetler etkinliğine evsahipliği yapan
Sevgili

http://www.safiyeile.blogspot.com/


Arkadaşıma gönderiyorum,kolay gelsin :)))

2 yorum:

Tontirik Tarifler dedi ki...

Koşun Hanımlar koşun yeni etkinlik başlatıyorum..Hem kolay,hem lezzetli bir etkinlik olacak yine..Etkinliğimizin konusu MAKARNALAR..


Makarna tariflerinizi bugünden itibaren bekliyorum ..Etkinliğimiz 10 HAZİRAN da sona erecektir..Keyifli ve bol katılımlı olmasını dilerim..Beni yalnız bırakmayacağınızı umuyorum..Duyurulmasını sağlarsanız sevinirim..

Unknown dedi ki...

Canım tarifim var alırsın...sanırım son artık ama lütfen kış başı yine başlat olurmu 2.si olsun buarada dinlen olurmu...sevgiler ama bana gelmeyi ihmal etme...