3 Nisan 2012 Salı

Yöresel Lezzetler Etkinlik ( Yuvarlama )

Tarif No .39
Gönderen .harikamutfak:
Tarifin Adı .Yuvarlama.


 Ellerine saglık arkadaşım harikamutfak çok güzel aydından yöresel bir tarif göndermiş yuvarlama . şu bir gerçek her yörede tarifler degişik o yörenin iklimine göre bitkilerine göre yemekler yapılıyo ama tel dolaplar her yörede aynı bizdede vardı birde boyanırdı arkadaşımız bobaannesininde tel dolabı varmış .Desdegin için teşekkürler tekrar katılmanı beklerim,





AYDIN ın meşhur ramazan yemeklerinden biridir yuvarlama . Ramazan gelmeden yapılır ve kaldırılır , sonrasında iftar yemeklerinde yerini alır. Ama ben çok sevdiğim için ramazanla sınırlamam . Hazırlayıp dipfrize atarım ve canımız istedikçe pişiririm . Hele köfteleri kızartıken çocuklar ve ben nerdeyse bir tavasını atıştırırken bitiririz . Çocukluğumda , rahmetli babaannem teldolapta saklardı . Eeee tabi o zamanlar dipfiriz nerdeee. Buzdolapları yeni çıkmış .))))
Tarifimi yöresel lezzetler etkinliğine ev sahipliği yapan safiyece arkadaşıma yolluyorum .

hemen malzemelerden başlayarak aşamalar halinde yazayım....


yarım kg kıyma
1 büyük soğan rendesi1 yumurta8 kaşık un1 çay kaşığı karbonattuz- bol karabiber -vegeta çeşni
Köfteyi malzemelerle hazırladım . Ele yapışıyor biraz bu sizi korkutmasın. Bir parça köfte harcından alıp un serptiğim tezgahta yuvarlayarak uzatıyorum ve küçük küçük kesiyorum, yuvarlıyorum.. hepsini yapıp bitirdikten sonra kızartma aşamasına sıra geliyor.... Kızgın yağa atıyorum ve ilk başta tavayı sallayarak, sonra kevgirle ara ara karıştırarak kızartıyorum. tabi bu arada kızaranlardan atıştırmak serbest..



kızartmak için yağ

servis için....yoğurt ,kırmızı biber ve yağ




Artık yuvarlamalar pişmeye hazır...göbeğinden kaynayan suya atıp yumuşayana kadar pişiriyorum...bu arada suyuna tuz ve vegeta çeşni ekliyorum.( çok yakışıyor).tam ocağın altını kapatacağım zaman 1 yemek kaşığı nişastayı sulandırıp döküyorum ki suyu çok duru olmasın...(annem hep boyle yapar.orjinal tarifte yok aslında)




Şimdi soracaksınız suyu ne kadar olacak diye....yarım kg.kıymadan yaptığınız yuvarlamanın hepsini pişirmek isterseniz 2 - 2,5 lt.su koyabilirsiniz.suyu çok lezzetli oluyor çünkü...Ayrıca haşlanmış nohutta konuyor.ama çocuklar sevmediği için ben koymuyorum...Artık yuvarlama servis aşamasında....Yoğurt ve üzerine kırmızıbiberle hazırladığımız yağı döküp servisi yapıyoruz .AFİYET OLSUN.... deneyin beğeneceksiniz....

Hiç yorum yok: