22 Nisan 2012 Pazar

Yöresel Lezzetler Etkinligi ( Etliekmek)Konyanın Meşhur yöresel etliekmegi

Tarif No .116
Gönderen :esradan:
Tarifin Adı: Etliekmek
 

Bu tarifimde gez dünyayı gör konyadan yöresel etliekmek tarifi ellerine saglık esra hanım inşallah bir yolumuz düşerde konyaya bu güzel lezzetli doyurucu etliekmek,den yemek nasib olur . Desdegin için teşekkürler tekrar beklerim katılmanı böyle yöresel yemek tariflerinle.

                                                *                 *                   *

Etliekmek denince akla Konya gelir ve etliekmek burada yenir.Şayet Konya'ya gelirseniz etliekmek yemeden şehirden ayrılmayın derim.


gerekli malzemeler:


2 soğan
2 domates
2 sivribiber
Yarım demet maydanoz
iri çekilmiş kıyma
Tuz, karabiber
sıvı yağ, kırmızı pul biber




Tüm malzemeleri karıştırıp hazırlamış olduğunuz harcı bir etliekmek fırınına götürüyorsunuz :)).

Ama illaki ben kendim yaparım diyenler için ise ekmek hamurunu hazırlayıp, harcı üzerine yayıyorsunuz 180 derece fırında yaklaşık 20 dk pişiriyorsunuz.

Tavsiyemi sorarsanız evde hazırlanmış miiiis gibi iç harcını fırına götürmek, Konya yı gezmeye gelenler için ise en iyi etliekmek nerede yenir diye etrafınıza bir danışın öyle gidin derim. Ben buradan adres yazamıyorum.
Tarifimi yöresel lezzetler etkinliği için sevgili safiyece arkadaşıma gönderiyorum ve kolay gelsin demek istiyorum..

Hiç yorum yok: