14 Nisan 2012 Cumartesi

Yöresel Lezzetler Etkinligi (süt Helvasıı)

 Tarif No 86
 Gönderen Özgen
Tarifin Adı  Süt Helvası

Bu güzel yöresel tarifimde bursanın  süt lelvası imiş harika lezzet harika bir tarif ellerine saglık arkadaşımızın desdegin iiçin tekkürler tekrar beklerim güzelim eldegmemiş gözgörmemiş  yöresel tarifleri istiyorum





Merhabalar sevgili dostlarım,hepinize güzel, aydınlık başlayan bir günle kucak dolusu sevgilerimi yolluyorum.Herkese hayırlı cumalar diliyorum. Sabah bebişimi aşıya götürdük, biraz canı yandı, bayağı ağladı ve eve geldiğimizde ağlamaktan yorgun düştüğü için uyuyuverdi, ben de fırsat bilip sizlerle buluşayım dedim.
Sizlere çok beğeneceğiniz bir sütlü tatlının tarifini vermek istiyorum. Bursa'da yapılan bir tatlıymış. Kesinlikle öneririm, değişik ve çok lezzetli. Tarifimi "Çay Kahve Bahane Etkinliğine" evsahipliği yapan Maritfetane arkaşımıza ve "Yöresel Lezzetler Etkinliğine" evsahipliği yapan Safiye arkadaşımıza yolluyorum.Buyrun paylaşalım:



Malzemeler:

Vereceğim ölçüler büyük kare borcam için geçerlidir.Dikdörtgen büyük borcam için 2 ölçü kullanmanız gerekiyor.
1 litre süt
250 gr tereyağ veya margarin ( bana çok fazla geldi yarım paket kullandım, yarım çay bardağı da sıvıyağ ekledim.)
1,5 bardak tozşeker
1 bardak un
1 vaniya
üzeri için: dolmalık çam fıstığı (ben fındık kullandım)

Yapılışı:

Tencereye süt ve şekeri alın ısıtmaya başlayın. Bu arada ayrıbir tencerede yağı eritin, eriyince unu ekleyin ve kavurmaya başlayın.
Süt ve şeker kayanayıncaya kadar unu kavurun. Un iyice un helvası yapar gibi kahverengi olmayacak.
Süt kaynayınca vanilya ekleyin.
Kaynamış sütü yavaşça kavrulmuş una ilave edin ve sürekli karıştırın. bu esnada yanınızda bir yardımcı olması iyi olur çünkü ben olmadaığı için sütü kepçe kepçe dökmek zorunda kaldım zor oldu. Kıvamını kaçırmamak gerekiyor, topaksız kıvamda olsun.
Ocağınız kısık ateşte olsun, biraz daha durmadan karıştırarak koyu muhallebi kıvamını almasını sağlayın ve borcama dökün. Üzerine çam fıstıklarını veya benim gibi iri kırılmış fındıkları serpiştirin.
Fırına verip üstü kızarana kadar pişirin.
Ilık veya soğuk olarak yenebilecek harika bie tatlı, damaklarınız şenlenecek.
Afiyetler olsun, hayırlı cumalar, sevgiyle kalın sevgili dostlar...



                            

Hiç yorum yok: