22 Nisan 2012 Pazar

Yöresel Lezzetler Etkinligi (: Melevcen Kavurması ) ( Diken Ucu)

 Tarif No :113
Gönderen:karadenizsofrasi:
Tarifin Adı: Melevcen Kavurması

Daha önce   adında bu güzel yöresel yemegimizi yıldız  hanımın tarifini  yayınlamıştım bu kezde 3. kez bana desdek olan karadenizsofrası melevcen kavurması olarak göndermiş ellerine saglık nefis görünüyo.Melevcen nasıl bir bitki diye merak ettim internetten araştırdım meger bizimde çorum kargıdada yetişen kalemşe imiş bu sayadede kalemşenin  bir adının daha ortaya çıktı .Arkadaşlar sizdede varsa kalemşeyle farklı yöresel  tarifimizi gönderin  yayınlıyalım. İşte farklı yörelerden farklı isimleri( Çorum Kargı Kalemşe ) (Ege Bölgesinde Sarmaşık) ( Dogu Karadeniz Bölgesinde Melevcen, Diken Ucu) (Yılan Kuyrugu,Kuş Konmaz )bu isimler adındada geçiyo gerçekden çok güzel lezzetli bahar bitkisi  arkadaşim desdegin için çok teşekkürler tekrar beklerim katılmanı farklı yöresel tariflerinle.


Bu tarifimi de yine YÖRESEL LEZZETLER ETKİNLİĞİNE EV SAHİPLİĞİ YAPAN arkadaşımwww.safiyeile.blogspot.com a gönderiyor,kolaylıklar diliyorum
Bu karadenize has otlardan biridir,dağlardan,yol kenarlarından toplanır,tıpkı böğürtlen gibi toplarken dikenlerden korunmak gerekir,bir adıda dikenucu dur,pazarda 4-5 liradan satılıyor kilosu çok ahım şahım bir şey olmasada yemekten büyük tat alıyoruz karadenizli olarak,ünye'de sabah çayının yanında bile yedik,biz seviyoruz.Balıkesir Akçay'da da tek tük satıldığını görmüştüm,bu karadenizliler var ya her yere yemek kültürlerini damak tadlarını taşıyor.Gelirken mis gibi tereyağ da getirdik,ayrıca teyze kızımın ağacından toplayıp verdiği reçellik eriklerden de reçelimi yaptım,rengi kıvamı çok güzel oldu

3 yorum:

Noblesse dedi ki...

acaba Ege'de veya Orta Anadolu'da başka bir adla bulunuyor mu merak ettim, ellerine sağlık Safiyecim.

Adsız dedi ki...

Sinopta müzmüldek diyorlar Rizede de zmilaçi denirmiş

Adsız dedi ki...

Sinopta müzmüldek diyorlar Rize'de de zmilaçi derlermiş