19 Nisan 2012 Perşembe

Yöresel Lezzetler Etkinligi ( Hint Pilavı)

Tarif No :104
Gönderen :Aynur:
Tarifin Adı:Hint Pilavı

 Arkadaşım aynur hanımın biribiriden güzel lezzetli yöresel etnik tariflerinden biri daha hint pilavı
ellerine saglık aynur hanım etkinlige desdegin için teşekkürler tekrar beklerim katılmanı nefis yöresel yemeklerin görselligiyle tarifleriyle çok farklı.



herkse hayırlı geceler arkadaşlar bu lezzetli pilavın tarifi geldiiiiiii:) geçen günlerde resimleyemediğim misafir sofralarımdan birinin ortasında yer almıştı yiyenler tarifini almadan gitmedi haberiniz olsun:D

ben bu tarifi daha önce diğer yemek bloğumda Buhari pilavı olarak yayınlamıştım hatta Dünya mutfakları etkinliğine yollamıştım ancak sonradan öğrendimki aslında bu pilav içinde bulunan patates ve badem nedeniyle Hint pilavı imiş onuda düzeltmiş olamak için uzattım kusuruma bakmayın içinde patates ve badem olmayan hali Buhari pilavı imiş ben öncekinde helva fıstığı kullanmıştım bu defa bol bademli yaptım sizler hangisini isterseniz onu yapın diğerini görmek için Tıklayın haydiiiiii:D

MALZEMELER:

2,5 bardak uzun pirinç,

3 adet büyükce havuç,

bir çay bardağı kuru çekirdeksiz üzüm,

bir çay bardağı helva fıstığı,veya badem,

arzu ettiğiniz kadar tavuk veya kırmızı et,

2 kaşık tereyağı ve bir çay bardağı sıvıyağ,

4 adet rendelenmiş domates,

bir adet büyükce kuru soğan,

2 adet patates,tuz,karabiber,kırmızı biber,çok az tarçın ve 4-5 adet kakule,

YAPILIŞI:
İlk olarak bir tencerede et veya tavuk iyice pişirilir,başka bir geniş tencere içerisinde yağla incecik kıyılmış soğan pembeleştirilir, kürdan gibi doğranmış olan havuçlar eklenip kavrulur,bu arada üzümler ıslatılır yumuşaması beklenir,kavurduğumuz havuçlara helva fıstığı da eklenir biraz pembeleşmeye başlayınca rendelenmiş domatesler,yumuşamış olan üzümler ilave olur birazda bunlarla kavrulur,güzelce yıkadığımız pirinç,tuz ve baharatlar eklenerek biraz daha kavrulduktan sonra suyu sıcak olarak ilave edilir üzerini örtecek kadar su koyduktan sonra kaynaması beklenir,kaynayınca kısık ateşte pişmeye bırakılır.

Bu arada patatesler iri iri küpler şeklinde doğranıp kızartılır fazla yağı kağıt havluyla alınır,pişirip hazırladığımız etle veya tavukla bira tuz ve karabiber ekleyip karıştırılır,sonra da pişirmiş olduğumuz pilavın ister içine karıştırılır,ister pilav tepsiye koyulduktan sonra üzerine yayılıp servis yapılır biz burada bu resimde ki gördüğünüz şekilde yapıp yiyoruz çok da leziz oluyor biraz zahmetli ama mutlaka deneyin tavsiye ederim,yanında da ezme salata üstelik de acılı olunca nefis olur.

Salatanın yapımı şöyle arzu ettiğiniz ölçülerde domates,salatalık,maydanoz,soğan,sarımsak hepsi çok ince doğranır yada robotta çekilir,içine nar ekşisi,tuz,acı pul biber ve zeytinyağı katılıp karıştırılır bu kadar

AFİYET BAL ŞEKER OLSUN

NOT:
ben bu pilavı yaparken tavuk baget kullandığım için ayrı bir tavada zeytinyağı,tuz,karabiber,pulbiber,kekik ve küçük bir dişte sarımsak ekleyip kısık ateşte ağzı kapalı iyice pişirdim sonrada ters yüz ederek kızarmasını sağladım ve pilavın üzerine dizip servis ettim.

Havuçlarında bir kısmını ayırıp üzerine serptim zaten aslında da öyle yapılıyor.

Hiç yorum yok: