10 Nisan 2012 Salı

Yöresel Lezzet Etkinlik (Pekmez Ezmeli Kek )

Tarif No  65
Gönderen :Emine Kaya
Tarifin Adı Pekmez Ezmeli Kek

Bu tarifimde emine hanımdan pekmez ezmeli kek bana yorumda arkadaşım kekin  yöresel olduguna sen karar ver demiş bende diyorum içinde pekmez veya meyve ezmesi olurda kekde yöresel olmazmı emine hanım helede köyden gelmiş ellerine saglık harika bir tarif desdegin için teşekkürler tekrar katılmanı beklerim.




Selamünaleyküm bir komşumun bana köyden getirdiği pekmez ezmesi diyorum ben asıl adını bilmiyorum. Meyve ezmeside denir herhalde onunla birşeyler hazırlayayım dedim. Kek yapmaya karar verdim. Rahmetli kayın valdem sulandırırdı eşimde öyle alışmış ama benim ailem Trabzonlu olduğu için bende ailemde görmedim evlenince eşimin ailesinde her gittiğimde sofralarında olurdu ama ben içmezdim...Kolay kolay hiç yemediğim birşeyei tatmam halada tatmadım... Ben de kek yaptım yumurta ve şekeri çırpıp hemen üzerine 2 yemek kaşığı ekleyip iyice çırptım çok güzel oldu herkese tavsiye ederim...Komşumdan da Allah Razı Olsun..

Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvı yağ
2 yemek kaşığı pekmez ezmesi
1 pk kabartma tozu
2 su bardağı un

Yapılışı
* Yumurta ve şekeri iyice çırpalım pekmez ezmesini ilave edelim iyice pütür kalmayacak şekilde çırpalım.
* Sıvıyağı ekleyip iyice çırpalım.
* Diğer malzemeleride ilave edelim çırpalım. Yağladığımız kek kalıbına dökelim..

* Daha önceden ısıtılmış fırında pişirelim. Dilerseniz siz içine fındık veya ceviz ekleyebilirsiniz.
* Afiyet şifa olsun inşaallah..
* Ben bu tarifimi http://www.safiyeile.blogspot.com/
Yöresel lezzetler etkinliğine gönderiyorum Safiye arkadaşıma kolaylıklar diliyorum..



Hiç yorum yok: