10 Nisan 2012 Salı

Yöresel Lezzet Etkinligi (Yumurta Paçası)

Tarif  No 67
Gönderen :BİRİNCİSİN
 Tarifin Adı : Yumurta Paçası

Arkadaşımın ellerine saglık erzincanın yöresel yemeklerinden yumurta paçası çorba tarifi göndermiş ne kadar degişik farklı çorba çeşitlrimiz varmış arkadaşım birinci ye desdegi için teşekkürler tekrar katılmasını beklerim birincini blogunda çok güzel nefis tarifleri var



Pazar günü oğlumu yolcu ettik.Koşuşturmalı,yoğun bir hafta oldu.Zaman az yapılacak şeyler çok olunca çok telaşlı günler geçirdik.Ama tabi ki tatlı telaşlar dı bunlar...Bugün çok kasvetli bir hava var rüzgar ,soğuk ve güneşin hiç gözükmediği kapalı bir hava.
Ağaçların dalları tomurcuklandı..Bir iki güne kalmaz çiçek açar..Güneşli günler inşallah pek yakında:))
Aslında başka bir şeyler yayınlamak istiyordum ama Safiye arkadaşımı fazla bekletmek istemedim.ERZİNCAN yöresine ait bu yemeği YÖRESEL YEMEK VE ÖRGÜ bloguna sevgili SAFİYE arkadaşıma gönderiyorum.Tekrar etkinliğinde başarılar ve kolaylıklar diliyorum:)
YUMURTA PAÇASI..
MALZEMELER:
1 su bardağı tel şehriye,
3 yumurta,
1 yemek kaşığı salça,
1 yemek kaşığı tereyağı,
1 tutam ince kıyılmış maydanoz,
6 su bardağı et suyu,
Miktarı arzuya göre tuz,pul biber ve karabiber
YAPILIŞI:
Yağda şehriyeler bir iki kez karıştırılır,salça ilave edilerek üzerine suyu konulur.Kaynara çıkınca yumurtalar bir kapta çırpılarak kaşık kaşık tencereye bırakılarak karıştırılır.Baharatlar ve tuz ve maydanoz eklenerek 10 dakika kaynatılarak ocaktan alınır.Sıcak sıcak servis yapılır.
(Bu yemek kavurmalı çok daha lezzetli olur ama benim kızlar kavurma sevmediklerinden içine kavurma koymadım.)
Dilerseniz tabağa( ki yörede asıl bu şekilde tüketilir)ekmeği küçük parçacıklara ayırarak doğrayıp üzerine yumurta paçasını dökerek de servis yapabilirsiniz.Tandır ekmeği ile ayrı bir lezzetli olur.
AFİYET OLSUN
Hepinize haftanın ilk gününden; güzel ,mutlu ,huzurlu bir hafta geçirmenizi diliyorum,sevgilerimi gönderiyorum:))

Hiç yorum yok: