10 Nisan 2012 Salı

Yörelsel Lezzetler Etkinlik ( Cizmana Dizmana)

Tarif No :67
Gönderen :sadeceyemek:
Tarifin Adı .Cizmana Dizmana

Sevgili sadeceyemek arkadaşım tarifi hiç begenmez olurmuyum adı bile çok farklı kafiyeli kafiyeli çok begendim ellerine saglık çok iştah açıcı doyurucu bir hamur işi tarifi . Arkadaşlar hepinizin tarifleri çok degerli çok güzel ama gönderi sırasına göre yayınlıyorum ne olur bana kırılmayın ben hep sini sıraya koydum yorumlara tek tek bakıyorum cbox kutusuna tekrar tekrar bakıyorum.Biraz geç gelir ama hepsini yayınlıyorum desdegin için teşekkürler tekrar katılmanı beklerim arkadaşım sadeceyemek.




Tarifimi Yöresel Lezzetler Etkinliğine evsahipliği yapan http://www.safiyeile.blogspot.com/ arkadaşımıza gönderiyorum.




CIZMANA-DIZMANA



MALZEMELER:

1 yumurta

1 çay bardağı ılık su

1 çay bardağı sıvıyağ

2 su bardağı ılık süt

1 yemek kaşığı instant kuru maya

1 yemek kaşığı şeker

1 tatlı kaşığı tuz

Aldığı kadar un



ÜZERİNE:

1/2 bardağı sıvıyağ

1 yemek kaşığı tereyağı

4 yemek kaşığı yoğurt

1 tane yumurta



YAPILIŞI:

Hamurun malzemeleriyle yumuşak ele yapışmayan bir hamur hazırlıyoruz..

Hazırladığımız hamurun üzerini örtüp1 saat kadar ılık bir yerde mayalanması için bekletiyoruz.

Daha sonra mayalanan hamurdan iri parçalar koparıp rulo yapıyoruz.

Yaptığımız ruloyu 2-3 parmak uzunluğunda kesiyoruz ,yağlanmış tepsiye dikine gelecek şekilde sıralıyoruz.

Bütün hamur bitene kadar aynı işlemi tekrarlıyoruz.

Daha sonra hamurun ortasına parmaklarımızı birleştirerek bastırıyoruz.

Tekrar hamuru yarım saat kadar daha mayalandırıyoruz.

Tereyağını eritiyoruz içine sıvıyağı,yumurta ve yoğurdu da ekleyip iyice çırpıyoruz.

Mayalanan hamurun üzerine bu karışımı döküp kaşık yardımı ile her yerine yayıyoruz.

180 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.

Fırından alıp ilk sıcağı çıktıktan sonra servis yapıyoruz.

NOT:Ben ortasına parmağımla bastırıp hafif çukur olunca üzerine hazırladığım karışımı dökmeden önce lor peyniri veya erimeyen bir peynir çeşidi kullanıyorum.Bu şekildede güzel bir tat oluyor.Tabiki tamamen isteğe bağlıdır:))
Afiyet olsun:

3 yorum:

Hamarat Ablam dedi ki...

canım samimiyetine inandığım için şaka yaptım.Kolaylıklar diliyorum.Blogumda beğendiğin tarif varsa alabilirsin arkadaşım.Sevgiler.

Erguvan Vakti dedi ki...

Merhaba,ben de bir tatlı tarifi gönderdim,sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Safiye Hanım geçmiş olsun dileklerinize teşekkür ederim...Ama ben çaycumalı değilim eşimin iş nedeniyle 9 yıldır burdayız ama kızım buralı burda doğdu....fakat benim kızlık soyadım KARGI rahmetli babam emirdağ-afyonlu idi...orda bu soyad çok var....yarın size tarif göndericem....sevgiler